Friday, December 26, 2014

Ruby does can can on thursdays

Neuleporukan kesken järjestettiin huivivaihto, teemana ei nenäliina-kokoista ja lankana laatua. Miun pariksi valikoitui Nemesia joka toivoi väriksi punaista. Mikä oli se ensimmäinen ongelma koska en mä puhu punaista. Tai niin mä luulin! Kunnes surffailun jälkeen päädyin ostamaan langaksi Wollmeisen DK:ta värissä Ruby Thursday. Ja jotenkin siinä kävi niin, että mun aivot väitti, että mä haluan sitä itselleni takillisen. o.O

Mutta niin se huivi. Toive oli siis punaisesta, vähän paksummasta huivista joka lämmittäisi myös rintakehää. Olen pitkään, todella pitkään silmäillyt sillä silmällä French Can Can-huivin ohjetta ja päätinkin, että sen teen!



Malli: French Can Can
Lanka: Wollmeise DK, 186 g
Puikot: 4 mm
  



Neuloin ohjeen suositusta pienemmillä puikoilla tämän ja olin tosi huolissani, että tulen neuloneeksi sen nenäliinahuivin. Mutta pingotus pelasti, kuten aina! Ja kyllä miun pitäisi jo tietää, että ainaoikea menee *woooooosh* kun sen kastelee. Malli on todella kaunis, yksinkertainen mutta elegantti. Tykkäsin neuloa enkä ehtinyt kyllästyä hengiltä reunuksenkaan kanssa. Ohje sanoi, että neulo puolet langasta ainaoikein osuuteen ja loput reunapitsiin, näin tehden jäljelle kuitenkin jäi lankaa joten olisin voinut tehdä vähän enemmän kerroksia ainaoikeaosioon. Tiedän sitten seuraavalla kerralla. Sillä kyllä, tämän neulon myös itselleni. Pohdin, että josko kehräisin jotain silkkisekoitetta tätä varten jossain kohtaa.

Lankana Wollmeisen DK on miulle silleen uusi tuttavuus, että keskeneräisten (ufojen) laatikossa on siitä kesken raitapaita eli jokusen raidan olen siitä neulonut. Mutta nyt neulekokemusta on alla siis melkein 200 g verran ja tykkään valtavasti. Sileä, pehmeä, kauniisti neuloontuva lanka jolla on upea kiilto. Meni ehdottomasti merinolankojen kärkikastiin ja haluan tätä ehdottomasti lisää. Valmiin huivin pesin pesukoneessa ja koneesta ulos tuli moitteetomasti käyttäytynyt huivi joten kestää hyvin pesukoneen käsinpesuohjelman.

Pingotusassarit Tärkeän tehtävänsä äärellä.

2 comments:

Mervi - Lukuaikaa etsimässä said...

Kaunis huivi ja huippuassarit!

Emma said...

Kiitos vielä luksushuivista, niin kaunis!