Thursday, July 5, 2012

Ympyrä sulkeutuu

Olen ollut noin 5-vuotias kun mamma on opettanut miut neulomaan. Kyllästyin kuulemma ainaoikeaan noin ensimmäisen kolmen kerroksen jälkeen ja sitten oli jo pitänyt opettaa nurja silmukka kanssa. Vuosikymmenien varrella mamma on pitänyt miut villasukissa, lapasissa ja paidoissa. Nyt alkaa ympyrä sulkeutua ja minä puolestani olen neulonut mammalle jo muutamat sukat sekä muutaman huivin.

Aloitin kyh-neuleena toiset Ringwood-sukat koska olen tykännyt ensimmäisistä kovin. Niin, että parista on toinen sukka kateissa mutta se ei ole haitannut menoa vaan jäljelle jäänyttä on pidetty milloin minkäkin sukan kanssa. Neuloin näitä taannoin mammalla joka kovin ihaili lankaa ja mallia joten kun ne valmistuivat, otin ne kassiin ja vein mammalle. Joka ilahtui ikihyviksi uusista sukista vaikka entisiä on kuulemma vielä kaapissa. Mutta kuten kaikki tietänevät, villasukkia ei ole koskaan liikaa.


Ringwoodit



ringwoodit

malli: gentlemans socks with ringwood pattern
lanka: Drops Fabel, 91g
puikot: 2,25mm

Mallin loistokkuus kävi ilmi siinä, että sukat istuvat niin minulle kuin mammallekin jonka sääret ovat noin puolet omistani. Tarvitsee vaan neuloa itselle vielä nämä, ovat nimittäin ihan parhaat sukat käytössä. Pitäisi useamminkin myös muistaa neuloa pyöreä kärki sukkaan, se istuu nimittäin hyvin. Mutta näin on KYH #5 valmiiksi neulottu ja kuvattu ja blogissa esitelty!

2 comments:

Hepsi said...

Pirtsakat sukat!

ps. Olen evakossa Bloggerissa...

amuk said...

Nätit ja näyttävät tosiaan hyvin istuvilta. Kyllä Mamman kelpaa <3