Monday, February 11, 2008

Näin olet ostamatta lankaa / Tips how not buy yarn

Totesin että hamsterikuuta helpottaa kummasti se että Vaimo ostaa 100e:lla lankaa Lankabaarin alennusmyynnistä. Mukaan lähti 15 kerää pinkkiä rowanin pure wool dk:ta ja kilo Eskimoa keltaisena. Olen kade.

It's a lot easier to not buy yarn this month when Wife saves with 100 euros worth of yarn from LYS. Okey, it was on sale. She actually did save money. She bought 15 skeins of Rowan pure wool dk in lovely pink color and 20 skeins of Garnstudio Eskimo in yellow. I'm jealous.


Minä sitten vaan yritän tönkiä varastojani. Kun en kerta saa ostaa lisää lankaa. Niisk.

I just dig into my stash, then. Since I'm not allowed to buy more yarn. Sniffle.

Celtic tote swatch

Eilen oli tylsää joten kaivoin kaapista viime keväänä huutonetistä ostetun vironvillavyyhdin ja tein näytelapun IK:n talvinumerossa ollut celtic totea ajatellen. Vyyhti on valtava, pituutta sillä on vaivaiset 90cm joten taidan kiikuttaa sen kiltisti torstaina Kässäkerhoon Lankabaariin jotta saan sen kerittyä vyyhdinpuilla. Vaimo ei suostu sitä miun kanssa kerimään. Hö. Mutta tiheys täsmää täydellisesti joten kunhan Gathered etenee niin tämä hyppää puikoille.

I was bored yesterday and decided to take a skein of lambwool and make a swatch for Celtic Tote from winter IK. The skein is huge, it's 90cm long so I will take it with me to my Lys on thursday since they have a yarn swift. The gauge matches perfectly so I'll CO when my Gathered Pullover is done.

Gathered on jo puoliksi valmis. Hihat puuttuu.
Gathered is half done. The sleeves are missing.

Gathered pullover

(kiltit tädit #neulonnalla sanoi että tuo neulepinta tasoittuu kun sen höyryttää/kastelee.
The nice Ladies at #neulonta said that this will look better after blocking.)

1 comment:

Anonymous said...

Gathered näyttää hyvältä ja on näköjään jo tosi pitkällä - olet aivan älyttömän nopea!